Som ni kanske har märkt har jag en hel del bloggar, jag tyckte att det var mest praktiskt så. Men i ett försök att skapa mer reda i oredan har jag nu gjort en till http://gunilladeluxe.blogspot.com. Så ni som är mer allmänt intresserade av att läsa om mitt inte så intressanta liv så finns nu denna nya ”samlingssida”. Ni som gillar inriktningarna och bara är nyfikna på symönster, hattar osv. kan självklart fortfarande titta in på bara den sidan ni är intresserade av. Nu drar jag igång och bara framtiden kan utvisa hur detta kommer gå.

Eder Nilla

onsdag 30 juni 2010

Boktips

I måndags fick jag den här boken av en vänn. Den är från 1950 och innehåller allt man behöver veta för att bli en bra värdinna. Man får veta hur man inbjuder till tillställning, om inbjudan bör vara skriftlig eller muntlig, hur man bör svara på inbjudan och vilken klädsel som passar bäst på kafferep. En riktigt bra bok helt enkelt.

2 kommentarer:

  1. vilken jättefin bok! då vet jag vart jag kan få tips inför nästa kafferep *glad* kan vi inte anordna ett kafferep där hatt är "inträdesbiljetten"?
    kraMyz

    SvaraRadera
  2. Så, nu har jag lagt till dig i listan så jag följer din blogg =)
    Kafferep är en väldigt trevlig form av bjudning, man ska dock inte följa bokens "regler" allt för noga för då blir det jobbigt. Bla. så är det bara passande att ha ylleklänning på vissa typer av kafferep vilket blir lite varmt såhär års ;)
    Men hatt-tvång gillar jag.

    SvaraRadera