Som ni kanske har märkt har jag en hel del bloggar, jag tyckte att det var mest praktiskt så. Men i ett försök att skapa mer reda i oredan har jag nu gjort en till http://gunilladeluxe.blogspot.com. Så ni som är mer allmänt intresserade av att läsa om mitt inte så intressanta liv så finns nu denna nya ”samlingssida”. Ni som gillar inriktningarna och bara är nyfikna på symönster, hattar osv. kan självklart fortfarande titta in på bara den sidan ni är intresserade av. Nu drar jag igång och bara framtiden kan utvisa hur detta kommer gå.

Eder Nilla

måndag 6 juni 2011

Kärt barn har många namn

Jag har bakat punchrullar igen, eller arraksrullar, dammsugare, trådrullar, 150 Ω, kalla dem vad ni vill =)

1 kommentar:

  1. Ett par studiekamrater på högskolan, som läste elektronikingengörsprogrammet gillade att värma sina i mikron; de blev då sjävklart "150 mΩ", sista siffran indikerar dock antal nollor och efter som ingen färg representerar "minus 3" så funkar inte skämtet fullt ut :)

    Den något barnsliga ramsan för att komma ihåg färgerna för resistans lyder annars:
    "Svarta troll är 0, 1 brun björn, 2 röda läppar, 3 orange:a apelsiner, det gula huset har 4 hörn, 5 gröna fingrar, blå-6-tett, violett har 7 bokstäver, grå råtta rimmar på 8, vita katter har 9 liv"

    SvaraRadera