Som ni kanske har märkt har jag en hel del bloggar, jag tyckte att det var mest praktiskt så. Men i ett försök att skapa mer reda i oredan har jag nu gjort en till http://gunilladeluxe.blogspot.com. Så ni som är mer allmänt intresserade av att läsa om mitt inte så intressanta liv så finns nu denna nya ”samlingssida”. Ni som gillar inriktningarna och bara är nyfikna på symönster, hattar osv. kan självklart fortfarande titta in på bara den sidan ni är intresserade av. Nu drar jag igång och bara framtiden kan utvisa hur detta kommer gå.

Eder Nilla

tisdag 23 augusti 2011

Death by chocolate

Vet inte var det här kakreceptet är stulet, hittade det på en lapp hemma hos min mamma:

Recept 8 portioner (?)
Ugn 180 grader

250g mörk choklad
200g smör
2 3/4 dl socker
5 ägg
1 msk mjöl


Täck en form (24-30cm i diameter) med bakplåtspapper, så att det går upp på kanterna.
Smält chokladen och smöret tillsammans, rör ner sockret och låt svalna.
Rör ner äggen ett i taget, rör sist ner mjölet och häll smeten i formen.
Grädda i ca 22 minuter, den får inte dallra allt för mycket men ska inte gräddas tills den stelnar helt.
Ställ i kylen innan servering.
Servera med något som balanserar upp all choklad =)

2 kommentarer:

  1. Vilken fin sida, jag svara på min sida men jag kan svara här oxå. då kan du ju inte missa svaret...

    Jo jag har beställt massa former och saker från en annan sida. Går på 700 bara det. Så jag ska köpa spray till nästa gång om det går bra med denna tårta. Å jag har funderat på vart i stan man kan hitta sådana saker. Vilket bra tips, nu vet jag vart jag ska plåga med killen till för ställe.

    Tack för tipset //

    SvaraRadera
  2. Åh!!! Alltså, jag skulle kunna leva på chokladkakor...om jag var tvungen. =)

    SvaraRadera